Стандарди за услуге

Данас услуге чине 70% бруто друштвеног производа Европске уније. Евиденције показују да ће се тржишни удио и запосленост генерисани услугама наставити повећавати, јер појава колаборативне економије и нових пословних модела пружају даље могућности раста услуга и производних предузећа у ЕУ.

 

Стратешки савјетодавни одбор за услуге Европског комитета за стандардизацију  (CEN/SAGS) развио је Стратешки план за стандардизацију у области услуга као подршку CEN-CENELEC Ambitions 2020 и у циљу препознавања неискориштеног потенцијала за економски раст тржишта услуга у Европи. Овим планом SAGS себи поставља амбициозан циљ да се додатно ангажује са заинтересованим странама из индустрије и удружењима како би боље разумјели користи од европске стандардизације.

 

Стандарди – били они национални (државни), европски или међународни -  имају улогу у интеграцији и перформансама тржишта услуга.

 

Употреба стандарда који се односе на услуге може да помогне компанијама и организацијама:

  • да управљају усаглашавањем с националним и ЕУ прописима,
  • да повећају перформансе,
  • да се носе с трендовима који утичу на тржиште услуга: дигитализација, интеграција услуга прерађивачке индустрије, глобализација и ново понашање купаца,
  • да изграде веће повјерење потрошача,
  • да пружају дигиталне услуге...

 

И коначно, стандарди такође могу повећати ефикасност процеса јавних и приватних набавки.