| Oblast standardizacije | Temeljni standardi
|
| Tehnički komitet | BAS/TC 55- Društvena odgovornost |
| Termin (EN) | sphere of influence |
| Definicija (EN) | range/extent of political, contractual, economic or other relationships through which an organization (2.12)
has the ability to affect the decisions or activities of individuals or organizations
NOTE 1 The ability to influence does not, in itself, imply a responsibility to exercise influence.
NOTE 2 Where this term appears in this International Standard, it is always intended to be understood in the context of
the guidance in 5.2.3 and 7.3.3. |
| Termin (FR) | |
| Definicija (FR) | |
| Termin (DE) | |
| Definicija (DE) | |
| Termin (BS) | sfera utjecaja |
| Definicija (BS) | opseg/obim političkih, ugovornih, ekonomskih ili drugih odnosa putem kojih je organizacija (2.12) u mogućnosti da utječe na odluke ili aktivnosti pojedinaca ili organizacija.
NAPOMENA 1 Mogućnost da utječe sama po sebi ne podrazumijeva odgovornost za vršenje utjecaja.
NAPOMENA 2 Kad god se ovaj termin pojavi u ovom međunarodnom standardu, treba biti shvaćen u kontekstu uputstava u 5.2.3 i 7.3.3. |
| Termin (HR) | |
| Definicija (HR) | |
| Termin (SR) | |
| Definicija (SR) | |
| Nadnevak | 2016-01-29 |
| Standardi | BAS ISO 26000:2014 |
|---|