Terminološki rječnik standardizacije

Oblast standardizacijeTemeljni standardi
Tehnički komitetBAS/TC 55- Društvena odgovornost
Termin (EN)objective
Definicija (EN)result to be achieved Note 1 to entry: An objective can be strategic, tactical, or operational. Note 2 to entry: Objectives can relate to different disciplines (such as finance, sales and marketing, procurement, health and safety, and environment). They can be, for example, organization-wide or specific to a project, product or process (3.15). Note 3 to entry: An objective can be expressed in other ways, e.g. as an intended result, as a purpose, as an operational criterion, as an anti-bribery objective or by the use of other words with similar meaning (e.g. aim, goal, or target). Note 4 to entry: In the context of anti-bribery management systems (3.5), anti-bribery objectives are set by the organization (3.2), consistent with the anti-bribery policy (3.10), to achieve specific results.
Termin (FR)
Definicija (FR)
Termin (DE)
Definicija (DE)
Termin (BS)
Definicija (BS)
Termin (HR)
Definicija (HR)
Termin (SR)cilj
Definicija (SR)rezultat koji se treba postići Napomena 1 uz termin: Jedan cilj može biti strateški, taktički ili operativni. Napomena 2 uz termin: Ciljevi mogu biti vezani za različite discipline (kao što su finansije, prodaja i marketing, nabavke, zdravlje i zaštita, i okolina). Oni mogu biti, na primjer, za cijelu organizaciju ili specifični za projekat, proizvod ili proces (3.15)). Napomena 3 uz termin: Cilj može biti izražen i na druge načine, npr. kao namjeravani rezultat, kao svrha, kao radni kriterijum, cilj sprečavanja podmićivanja ili korišćenjem drugih izraza sa sličnim značenjem (npr. namjera, svrha, meta). Napomena 4 uz termin: U kontekstu sistema upravljanja za sprečavanje podmićivanja (3.5), ciljeve sprečavanja podmićivanja postavlja organizacija (3.2) u skladu s politikom sprečavanja podmićivanja (3.10), da bi se postigli specifični rezultati.
Nadnevak2025-11-12
StandardiBAS ISO 37001:2025