| Definicija (EN) | result to be achieved
Note 1 to entry: An objective can be strategic, tactical, or operational.
Note 2 to entry: Objectives can relate to different disciplines (such as finance, sales and marketing, procurement, health and safety, and environment). They can be, for example, organization-wide or specific to a project, product or process (3.15).
Note 3 to entry: An objective can be expressed in other ways, e.g. as an intended result, as a purpose, as an operational criterion, as an anti-bribery objective or by the use of other words with similar meaning (e.g. aim, goal, or target).
Note 4 to entry: In the context of anti-bribery management systems (3.5), anti-bribery objectives are set by the organization (3.2), consistent with the anti-bribery policy (3.10), to achieve specific results. |
| Definicija (SR) | rezultat koji se treba postići
Napomena 1 uz termin: Jedan cilj može biti strateški, taktički ili operativni.
Napomena 2 uz termin: Ciljevi mogu biti vezani za različite discipline (kao što su finansije, prodaja i marketing, nabavke, zdravlje i zaštita, i okolina). Oni mogu biti, na primjer, za cijelu organizaciju ili specifični za projekat, proizvod ili proces (3.15)).
Napomena 3 uz termin: Cilj može biti izražen i na druge načine, npr. kao namjeravani rezultat, kao svrha, kao radni kriterijum, cilj sprečavanja podmićivanja ili korišćenjem drugih izraza sa sličnim značenjem (npr. namjera, svrha, meta).
Napomena 4 uz termin: U kontekstu sistema upravljanja za sprečavanje podmićivanja (3.5), ciljeve sprečavanja podmićivanja postavlja organizacija (3.2) u skladu s politikom sprečavanja podmićivanja (3.10), da bi se postigli specifični rezultati. |