| Standardization field | Basic standards |
| Technical committee | BAS/TC 3- Quality management and quality assurance |
| Term (EN) | external context |
| Definition (EN) | external environment in which the organization seeks to achieve its objectives
NOTE External context can include:
the cultural, social, political, legal, regulatory, financial, technological, economic, natural and competitive environment, whether international, national, regional or local;
key drivers and trends having impact on the objectives of the organization; and
relationships with, and perceptions and values of external stakeholders (2.13).
[ISO Guide 73:2009, definition 3.3.1.1]
|
| Term (FR) | |
| Definition (FR) | |
| Term (DE) | |
| Definition (DE) | |
| Term (BS) | |
| Definition (BS) | |
| Term (HR) | |
| Definition (HR) | |
| Term (SR) | eksterni kontekst |
| Definition (SR) | eksterno okruženje u kojem organizacija teži da postigne svoje ciljeve
NAPOMENA Eksterni kontekst može uključivati:
kulturno, društveno, političko, zakonsko, regulatorno, finansijsko, tehnološko, ekonomsko, prirodno okruženje i konkurenciju, bilo na međunarodnom, nacionalnom, regionalnom ili lokalnom nivou;
ključne pokretačke snage i trendove koji imaju uticaj na ciljeve organizacije, i
odnose sa eksternim zainteresovanim stranama (2.13) i njihove percepcije i vrijednosti.
[ISO Guide 73:2009, definicija 3.3.1.1]
|
| Date | 2016-11-25 |
| Standards | BAS ISO 31000:2016 |
|---|